Monday, December 17, 2007

SOHO - Hari 17

Hari ni bermacam-macam perasaan aku alami. Pagi-pagi tu ada waktunya aku rasa my stress level is at the peak! Terasa macam dah habis semua tempat kerja aku dah hubungi tapi masih ada lagi borang soalselidik yang berbaki. Ke mana lagi ni... RA aku tak sihat pulak tu. Abang cuti, tapi tak dapat juga membantu. Sudahnya aku sendiri... telefon kawan-kawan; Yati di NIOSH, Kamariah di susuibu.com, Azizi untuk UPHA, Juanita untuk PETRONAS... dan merayau-rayau dalam internet mencari tempat kerja yang berpotensi untuk bekerjasama. Petang, Wawa telefon dapatlah berkongsi cerita...
STRESS THAT MOTIVATES
Nasib baik juga my stress is the stress that motivates... petang tu aku telefon bank-bank di Bangi dan syarikat Dewina Food Industries. Alhamdulillah, semuanya memberi kerjasama yang baik. Jadi dalam sepetang tu aku dapat mengumpul 130 bakal responden. Syukur sangat-sangat. Aku hampir mencapai target 700 sekarang.. tapi yang lebih mendebarkan adalah mengutip semula. Apa hasilnya? Aku tiada pilihan lain selain dari berserah kepada Tuhan!
TERIMA KASIH ANAK-ANAK
Anak-anak yang mengelilingiku adalah kekuatanku dan sumber inspirasi. Sebenarnya berada di rumah dan melihat anak-anak di depan mata, walau stress macamanapun, hati tetap ada ruang untuk ceria. Apapun, aku berharap saat-saat sukar seperti ini sudah tiada lagi selepas ini! Cukup-cukuplah ibu yang bergelumang dengan exam, assignment dsb ni... lepas ini biarlah anak-anak aje yang exam!

No comments: