Wednesday, December 12, 2007

Hari Rabu Yang Produktif

Hari ini sangat sibuk. Tapi aku memang semakin sibuk semakin produktif.. atau semakin produktif semakin sibuk? Pagi hantar abang ke stesen komuter. Lepas tu aku sibuk mengeluarkan surat & menelefon untuk mendapatkan sampel. Semua yang aku rancang terlaksana... tapi biasalah ada sedikit cabaran di sini sana. Yang positif ramai, tapi ada yang keberatan. Mungkin sebab research aku untuk wanita, jadi bila yang aku hubungi tu lelaki, dia keberatan sikit kut...
.
Hari ini ke bank. Bayar loan abang & buat foreign transfer. Ok aje... aku aje yang ada bank-phobia. Bila nak kena pergi bank susah hati semacam aje. Samalah macam bila nak kena drive ke tempat yang tak biasa, kena hantar atau ambil abang.. tapi sekarang aku dah lebih berani.. hantar abang ke KLIA, ambil abang di Purajaya Sentral hari tu. I'm okay, actually.
.
Petang sempat ke library bawa anak-anak. Jumpa Saiful, research assistant aku, dia baru key in 40 data katanya. Masih sikit kan sampel aku ni...
Apa-apa pun...
I CAN IF I THINK I CAN
Sekarang ni aku kena sentiasa berfikiran positif.
YOU THINK YOU CAN OR YOU CANNOT WHICH EVER WAY YOU WILL BE RIGHT.
SO.... MY ONLY CHOICE IS TO THINK I CAN!
Oh... I need a break.

No comments: