Friday, December 14, 2007

Ada juga masalah bila kerja di rumah

Post ini memang sengaja dibuat dalam secret font... jadi hanya boleh dibaca oleh diri sendiri dan mereka yang tahu password e-permaisuri melalui list of posts. Something personal...but I need to come into term with it, need to ventilate it...
Sedar-sedar dah pukul 11.00 pagi.
Hari Jumaat yang waktu bekerja pendek... Sebenarnya ikut perancangan hari ini aku akan uruskan research di Utusan, Prima Agri dan PERMATA.. aku dah lama beritahu abang yang aku perlukan pertolongan abang untuk introduce kepada kenalannya di tiga tempat tu. Dan malam tadi sahaja beberapa kali aku sudah ingatkan yang aku expect abang boleh tolong hari ini. Abang pula tak kata dia tidak boleh tolong. Dan aku dah minta tolong ni pun bukan main lama, sejak dari dulu-dulu lagi dan seriously sejak mula elektif 1 Disember dulu.
Tapi entah kenapa...
tidak semudah itu nak dapatkan pertolongan abang; hari ni abang kata nombor telefon ada di pejabatlah, dia sibuk nak buat FOMEMA hari inilah dsb. Kenapa asyik-asyik jadi begini? Aku tak ada jawapannya.
Aku rasa aku telah meminta dengan spesifik.
Walaupun aku harap abang boleh membantu lebih lagi, tapi aku cuba faham yang abang sibuk dan aku buat sendiri kebanyakan perkara setakat ini. Setakat ini abang ada temankan aku ke Pharmaniaga, dan tolong hantar surat ke Sony dan Sapura. Sayangnya Sony pun aku tak dapat. Dan Sapura pun aku terpaksa hantar surat sekali lagi... Tak apalah tu, nak buat macamana. Cuma yang aku sedih.... aku tak rasa abang bersungguh nak tolong aku. Entahlah.. Kalau abang nak tolong, susah sangat ke nak buat 3 panggilan telefon tu untuk introduce aku? Bila-bila pun boleh buat kalau abang nak. Kenapa macam keberatan. Kenapa, abang? Aku memang tak ada jawapannya.
Sepagian ni aku memang jadi tak produktif. Rasa semua kerja tergendala. Senang nak kata.. it is about your internal perception and not about what happened externally, tapi bukan senang bila kita hadapi sesuatu yang macam ini. Inilah satu masalah besar bila kerja dari rumah. Semalam aku baru beri komen yang positif tentang kerja dari rumah, tapi seperti biasa semua ada pro & cons...

No comments: