Friday, December 28, 2007

Eye On Malaysia


Inilah Eye on Malaysia!

Oppss... Eye On Malaysia akan berakhir pada 31 Disember, dan kami hanya ada malam ini untuk ke sana sebab hari-hari seterusnya ada macam-macam hal dan urusan! Dengan persediaan yang cukup (budak-budak semua ditidurkan selama satu jam pada waktu petang),
Inilah gambar budak-budak tu yang dipaksarela tidur petang tu...
....kami pun bertolak ke Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur selepas solat maghrib. Aku, Abang, Nina, Zahra, Myra, El dan tidak ketinggalan Jia. Perjalanan setengah jam, berbaris 1 jam dan berada dalam Eye On Malaysia 15 minit! Berbaloilah juga, dapat tengok berbagai ragam manusia. Memang meriah betul Eye On Malaysia menjelang hari-hari terakhirnya. Macam inilah agaknya rakyat Malaysia - semua nak tunggu last minute! Biasalah tu kan... he he he.

Mak oii... panjangnya nak kena beratur...

Selepas berbaris 1 jam. Sekarang bersedia untuk berangkat.


Ada 42 gondola berpusing sebanyak 6 pusingan di bulatan Eye On Malaysia yang bertukar-tukar warna disinari cahaya, di tebing tasik. Gondola bersejarah yang membawa kami bernombor 9. Kebetulan semakin menarik kerana ada pertunjukan laser berlangsung sepanjang di atas gondola. Dapat menikmati panorama kotaraya Kuala Lumpur yang bergemerlapan dengan cahaya lampu. Okaylah. Perasaan di atas gondola tu? Seronoklah sebab naik ramai-ramai, tengok laser show dari udara, sibuk mengambil gambar... cuba naik sorang-sorang mesti mati kutu kat dalam tu, he he.


Ramai orang jual souvenir bertemakan lampu warna-warni dan kipas berlampu, tak pasal-pasal memang kena belilah sebab El dah merengek-rengek, semua dapat sorang satu. Balik, kita makan di Village View, Bangi, restoren yang banyak ikan keloi yang besar-besar dalam kolam tu. Sampai di rumah lepas tengah malam, wah.. kira-kiranya 2 hari juga trip to the Eye On Malaysia!



No comments: