Monday, December 3, 2007

Legend Water Chalet 1-2 December 2007

THE WATER CHALET
Mula-mula hajatnya cuma nak bercuti di Pedas Water World.. tapi jadinya satu percutian yang jauh lebih hebat di Legend Water Chalet, Port Dickson! Terima kasih banyak-banyak kepada Ayah & Omak kerana mendapatkan 'tajaan' penginapan dua hari satu malam di water chalet yang sungguh menarik. Memang menarik...

Masuk-masuk sahaja ada jakuzi peribadi,
ada pancuran air mandi berbumbungkan langit biru,
ada lantai lutsinar nampak air laut beralun,
...ada anjung terbuka dan angin menerpa dengan ombak yang tak jemu memukul pantai. Seronoknya!

Dari wakaf ni nampak tempat kerja Angah...

NIKMAT BERENANG
Pukul 2 petang, masing-masing tak sempat-sempat terjun ke kolam renang. Kononnya pakai sunscreen lotion tapi akhirnya nanti tetap juga sunburn. Maklumlah panasnya masih terik. Yang kelakar semua jadi 'panda terbalik', kulit hitam, mata putih sebab terlindung dengan goggle. Abang masuk kolam pukul 4 petang, lepas tu Angah pulak datang. Ramai-ramai masuklah kami ke kolam yang dalamnya 4 kaki (Sebelum tu masing-masing dok merungut kerana terpaksa main-main di kolam cetek kanak-kanak). El memang berani betul... aku yang terjerit-jerit menengoknya. Nina & Myra pun sudah agak cekap. Zahra yang nampak takut-takut... tapi aku cuba beri dia semangat... Aku sendiri memang seronok sangat dapat berenang-renang. Sungguh tak kusangka, akhirnya aku dapat menikmati seronoknya berenang.. Rugi-rugi siapa yang tak tahu berenang!

MAKAN LOBSTER
Malamnya ayah & omak belanja makan lobster di Seaview Restaurant. 2 kilo lobster RM300! Tapi memang sedap betul. Ditambah lagi dengan perut yang memang tengah lapar...

JAKUZI

Balik makan malam, anak-anak dah tidur, sempat berjakuzi pula. Fuhhh... relaksnya...
SHOW HOUSES WITH PRIVATE POOLS

Lepas sarapan esok paginya (ayah belanja lagi), Mr Aiman tunjukkan show house untuk fasa seterusnya. Sangat mengagumkan. Bali style. Ada kolam renang dalam rumah!
Dari landskap, rekabentuk rumahnya, sampai kemasan dalamnya semuanya memang hebat. Macamanalah rupanya syurga Tuhan yang tak tergambar hebatnya, kalau setakat rekaan manusia pun kita sudah terpana!
BERENANG DENGAN ABANG
Pukul 10 pagi, sebelum balik... berenang lagi, walaupun menjelang tengahari. Seronok sekali dapat berenang dengan abang ke tengah kolam. Abang berenang, aku ikut dengan berpaut kepada abang, sesekali cuba bernafas... barulah terasa ada kemajuan dalam teknik renangku.. he he.. Abang kata aku tunjukkan satu perubahan yang sungguh drastik... dari penakut air gile... tiba-tiba 'pandai berenang'.. he he.. semuanya kerana keinginanku dan minat pada air dan kerana anak-anakku pandai berenang semuanya. Tak sanggup aku ketinggalan bila semua bersukaria!
SOLAT DI ANTARA DEBURAN OMBAK
Bersyukur kepada Tuhan di atas segala nikmatnya. Solat di anjung antara deburan ombak terasa syahdunya... Suara ombak adalah muzik terindah yang tiada tandingannya.
SELAMAT TINGGAL WATER CHALET... KAMI AKAN DATANG LAGI
Dengan wajah-wajah 'panda terbalik' yang dibakar matahari... kami pun meninggalkan water chalet dengan impian untuk pasti datang lagi!