Thursday, November 22, 2007

SOHO bermula

SOHO - small office home office. Teringat semasa kecil bermain masak-masak, emak-emak, pondok-pondok. Sekarang aku nak bermain kerja-kerja, kerja dari rumah, ofis di rumah ... aku nak berimaginasi bermula dari sekarang. Elektif dua bulan adalah praktikal SOHO aku. Aku sebenarnya akan menjadi agak sibuk. Bulan pertama aku perlu beri tumpuan 100% untuk penyelidikan. Aku mesti siapkan thesis pada akhir Disember. Aku juga perlu tumpukan untuk self-learning on occupational psychiatry. Aku nak tulis buku. Satu buku satu bulan. Satu buku adalah berkaitan dengan occupational psychiatry - draft. Satu buku berkaitan stress at work for laymen. Satu buku neuro-motivasi (ada tak istilah Bahasa Melayu yang sesuai?). Aku hanya perlukan satu buku yang pertama dan segala-galanya akan lebih mudah selepas itu. Sepertimana aku dah pandai berenang dengan melepasi rintangan terbesar iaitu rasa takut tenggelam.. maka seperti itulah satu buku yang aku tulis dan terbitkan nanti akan membuka jalanku ke dunia penulisan yang sekian lama kuimpikan... Insya Allah.

No comments: