Saturday, January 26, 2008

Hari-hari terakhir sebelum hantar thesis

Malam ni memang macam-macam aku rasa... pening ada, loya ada, tak laratnya nak menengok thesis ni hari-hari... Kawan-kawan lain ada yang dah siap, Vincent dah bercuti ke Singapore, katanya "I dah tak perfectionist dah, dah hantar kat supervisor". Aida, beberapa hari lepas dah tulis acknowledgement. Salwa tengah tulis bahagian reference. Nampaknya memang aku yang terkebelakang, masih buat bahagian discussion.

Buat data analysis aje berhari-hari baru puas hati... Ni nak buat discussion pun, nak cuba buat as interesting as possible kononnya... Manalah tak meletihkan. Aku rasa aku meletakkan satu standard yang tinggi untuk diriku. Selalu begitu!

Buat ke sekian kalinya.. kena berkata begini lagi... "patah sayap kubertongkatkan paruh, gunung kudaki kudaki jua! Sampai di puncak segalanya akan jadi tak terasa! Walau apapun jua, aku perlu sampai di sana, setinggi yang kuimpikan. Bukan sekadar setinggi yang terdaya.. kerana terdaya itu relatif, sedang impian dan cita-cita, itulah satu yang objektif... dan aku sudah melihatnya, hanya perlu menggapainya, dengan segala yang ada... biar patah sayap ini, bertongkat paruh terus kudaki..."

Dengan izin Allah pastinya.

Ahad - Seminar Work Stress @ Crown Princess Hotel, I'll take a break from my thesis! Yeah!
Isnin - Siapkan discussion, study limitation, implication
Selasa - Polish up, jumpa supervisor
Rabu - Conclusion, References, List of table, figure
Khamis - Final editing
Jumaat - Print out

Aim: Hari Jumaat mesti siap. InsyaAllah. Alahai.. tinggal 4 hari lagi.. it's just a matter of time. Semoga Allah terus memberiku kekuatan. Menjelang hari-hari terakhir sebelum 4 Februari 2008..


1 comment:

Anonymous said...

dah siap thesis? tahniah!!